Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAngelle, Pamela S.
TitelBeliefs and Behaviors of Two High School Principals in Developing a Sense of School Community for Students
QuelleIn: NASSP Bulletin, 101 (2017) 1, S.5-22 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/0192636517694957
SchlagwörterPrincipals; High Schools; Beliefs; Administrator Behavior; Sense of Community; High School Students; Qualitative Research; Values
AbstractThis qualitative study investigated two high school principals' articulation of establishing a sense of community. The principals' narratives, values, beliefs, and behaviors are examined through the lens of community membership, fulfillment of needs, influence, and emotional connections. Findings show that the principals, leading schools with different contexts, both implemented structures and processes that addressed elements of the frame as foundation for student success. While the principals expressed similar beliefs regarding community, behavioral approaches differed in implementation. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: